Intrebări frecvente

Cum mă înscriu?

Pentru înscriere trebuie să parcurgeți următorii pași:

La câte cursuri mă pot înscrie?

Vă puteți înscrie la 1 curs, 2 sau 3 în funcție de ceea ce considerați necesar să pregătiți suplimentar.

Când au loc cursurile?

Cele mai multe cursuri sunt organizate în week-end sâmbăta și/sau duminica.

In măsura în care programul profesorilor și al cursanților poate fi armonizat, cursurile se pot desfășura și în cursul săptămânii, în mod exceptional.

Pot plăti în rate?

Plata tarifelor poate fi făcută in tranșe. La înscriere trebuie achitat jumătate din contravaloarea cursurilor la care v-ați înscris. Restul de plată poate fi achitat în 1 sau 2 tranșe până la termenul agreat prin contract.

Cât costă pregătirea?

Puteți găsi tarifele pentru toate cursurile organizate de Centrul de Educație Lumina aici (link tablou prețuri)

Cum primesc banii înapoi?

Sumele achitate vor fi restituite ăn următoarele condiții:

  • Cursantul trebuie să participle la minim 90% din ședințele de pregătire. In cazul în care cursantul nu participă la minim 90% din ședințele de pregătire sumele achitate nu vor fi restituite.
  • Cursantul nu promovează examenul de Bacalaureat în sesiunea de examinare din Iunie – Iulie și nici în sesiunea din luna August la materia la care a făcut pregătire în cadrul centrului nostru.
  • Nota de promovare este nota 5,00

 

Este necesară consilierea în carieră?

 

In cazul consilierii in cariera, exista patru tipuri de client.

Clientul explorator (grupa de vârsta 17-27 ani). Acești oameni se afla la începutul carierei, ale căror griji sunt legate de propria cunoaștere, de înțelegerea rolului in lume si la locul de munca, precum si de alegerea acelor opțiuni optime de cariera. In aceasta categorie putem include persoane ca student, tineri care au terminat facultatea sau tineri care au renunțat la scoală.

Clientul de tranziție (grupa de vârsta 28-39 ani). Persoanele aflate in acest interval de vârsta lucrează deja, au fost implicate in decizii privind propria cariera care fie au dus la un regres sau la posibilități de avansare. De obicei, astfel de persoane îndeplinesc așteptările pe care le are societatea sau familia de la ei. Exista in aceasta categorie si persoane aflate in șomaj, persoane proaspăt disponibilizate sau mame care caută o schimbare in cariera.

Clientul de vârsta mijlocie (grupa de vârsta 40-52 de ani). Persoanele aflate in acest interval de vârsta ocupa deja poziții bune in cariera pe care au ales-o. Aceste persoane si-au consolidate cunoștințele despre piața forței de munca, precum si despre opțiunile pe care le au. De multe ori, aceste persoane au cunoscut o stagnare in cariera si sunt dispuși sa facă anumiți pași care nu sunt neapărat in concordanta cu ceea ce așteaptă societatea de la ei, ci cu ce își doresc.

Clienții pensionați sau aflați in pragul pensionarii (grupa de vârsta 53-75 de ani). Aceste persoane se gândesc deja la momentul in care se vor retrage din viața activa. Deja încep sa se gândească la perioada pensionarii, fiind fie entuziasmați de multiple posibilități care pot apărea, fie cuprinși de teama.

 

Indiferent de grupa de vârsta in care va aflați, consilierea in cariera va poate ajuta sa va cunoașteți mai bine.

Obiectivele consilierii in cariera?

Consilierul dvs. in cariera va face următoarele lucruri:

  • Vă va ajuta sa înțelegeți cine sunteți si ce vreți sa obțineți de la educația, cariera si viața dvs
  • Va fi persoana care va discuta cu dvs despre gândurile pe care le aveți, despre ideile sau îngrijorările pe care le aveți, despre alegerile educaționale si de cariera pe care le faceți.

Consilierul in cariera va ajuta sa va organizați, sa va puneți in ordine toate aceste gânduri

  • Vă va ajuta sa identificați acei factori care va influențează dezvoltarea carierei si sa descoperiți interesele, abilitățile si valorile care va guvernează.
  • Va ajuta sa descoperiți acele resurse de informații care pot fi de folos in dezvoltarea carierei.
  • Va ajuta sa dezvoltați un plan de dezvoltare pentru a va atinge obiectivele dorite.